T.C Dışişleri Bakanlığı ve Türkiye Ulusal Ajansı’nın desteklediği “Digital Storyteaching 21” Erasmus + KA229 projemizin dördüncü ayağı Belçika’da gerçekleşti. Okulumuzdan okul proje koordinatörü Saadet İlmen Gürer , İngilizce Öğretmeni Ümran Sel Karayel ve dört öğrencimizin katıldığı eğitim- öğretim etkinliklerine ev sahibi Belçika’nın yanı sıra İtalya, Portekiz, Almanya ve Estonya’dan ortak okullar da katıldı.Her bir ülkenin kendine ait yerel bir çikolata, bisküvi ya da kahve markasını tanıtarak başladığı etkinlikler marka ile ilgili halk röportajlarının yapılması ve markaya ait alternatif logo tasarımlarının geliştirilmesi ile son buldu. Proje kapsamında photoshop eğitimi alan öğrencilerimiz, eğitimler esnasında oluşturulmuş karma gruplar sayesinde İngilizce konuşma pratiği yapma şansı da yakaladılar. Ayrıca beş gün süren etkinlikler kapsamında Belçika’nın Grimbergen kasabasına, Brüksel, Brugge ve Antwerp şehirlerine düzenlenen günlük gezilerle öğrenci ve öğretmenlerimiz Brüksel Avrupa Parlementosu, Belfort Brugge Çan Kulesi , Atomium gibi tarihi, kültürel ve önemli mekanları ziyaret etme fırsatı da buldular.
Pre Activity: "Show me a brand".
Belçika hareketliliği öncesi yapılan ön hazırlık niteliği taşıyan etkinliğimizde öğrencilerimiz herhangi bir markada dijital hikaye anlatımı hazırladılar, e-Twinning'de ülkelerinde tanınmış bir şirket hakkında bir marka yüklediler ve aynı zamanda diğer ülkelerin markalarını tanıdılar. Ayrıca o markanın logosunu da yüklediler. Daha sonra, büyükanne ve büyükbabalara ve ebeveynlere (önceki iki nesil) aynı markanın daha gençken nasıl reklamının yapıldığını sorarak bu marka hakkında bir anket yapmaları istendi. Bu anket, o markaya ilişkin algılarının zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için de faydalı oldu. Öğrenciler, projenin bu aşamasında web2.0 araçlarını ileri düzeyde kullanabildiler.
Ülker Markasını tercih eden öğrencilerimizin hazırladıkları videoyu linke tıklayarak keyifle izleyebilirsiniz.
Diğer ülke ortaklarımızın öğrencilerinin hazırladıkları videoları izlemek için web sitemizi ziyaret ediniz.
Web sitemiz: https://digital-storyteaching-21.webnode.nl/
Belçika'da farklı ülkelerden gelen öğrencilerden karma gruplar oluşturuldu. Her gruba, etrafında yeni bir marka dijital hikayesi yaratmaları için bu yabancı markalardan biri verildi. Yabancı markayı tanıtmak için heyecan verici yeni bir hikaye yarattılar ve "yeni" bir logo da dahil olmak üzere yeniden yarattılar. Böylece katılımcı ülkelerin her bir markası orijinalinden farklı ve yaratıcı bir şekilde analiz edildi ve öğrenciler 5 gün boyunca reklam verdiler! Etkinlik sonrasında öğrenciler bilgilerini etkinlik sonrası etkinliklerle bütünleştirdiler. Logolarının yeni görünümüyle markalarının ürünlerinden biriyle bir dakikalık bir reklam oluşturdular.
İşte logolar ve yeni formatları;
Ve karma grupların hazırladıkları reklamları izlemek için tıklayınız. Iyi seyirler!!
-
Group 1 : Kalev
-
Group 2 : Ferrero
-
Group 3 : Delta café
-
Group 4 : Haribo
-
Group 5 : Ulker
-
Group 6 : Cote D'or
Post Activity: "One minute Ads". (Bir dakikalık Reklamlar)
Bu etkinlikte öğrenciler, Belçika'da oluşturdukları logolarda yeni bir görünüme sahip markalarının bir ürününün kısa bir reklamını hazırladılar. Uzun bir reklam ve marka şovu değil de markalarının özel, popüler bir ürününü sundular.
-
Turkey- Ulker Chocolate Crispy Bar
Diğer ülkelerin kısa reklamları için lütfen web sitemizi ya da youtube kanalımızı ziyaret ediniz..
Web sitemiz: https://digital-storyteaching-21.webnode.nl/
YouTube kanalımız: https://www.youtube.com/channel/UC_6TTXdMdeEVuP_MgWbEdbQ