Proje sorumlusu öğretmenlerimizle gerçekleştirdiğimiz Estonya hareketliliğinde proje ortağı okulumuz Tallinna Läänemere Gümnaasium’da diğer 5 ortak ülkemizle 20 kişinin katılımıyla son derece keyifli bir hafta geçirildi. Tallinn, Tartu ve Helsinki (Finlandiya) şehirlerini de görme fırsatı bulan ekibimiz tarihi yerleri, kültürleri tanıma fırsatı buldu, son derece keyifli vakit geçirdi.
Bir nevi değerlendirme ve sonlandırma toplantısı niteliğinde olan bu hareketlilikte, proje süresince katılımcı öğretmenlerin kazanımları değerlendirildi.
Öğretmenlerimiz bu süreçte, iş birliğine dayalı, olumlu sınıf ortamlarını geliştirmek için dijital teknolojileri kullandılar. Dijital teknolojiler aracılığıyla öğrenmeyi daha erişilebilir hale getirdiler. Farklı ülkelerden meslektaşlarıyla işbirlikçi ve pratik faaliyetleri paylaştılar ve geliştirdiler. Teknolojiyi ders uygulamalarına entegre etmenin farklı yollarını deneme fırsatı buldular. Farklı ülkelerdeki meslektaşlarıyla tanışarak kültürlerarası farkındalıklarını arttırdılar. Öğretmenlik durumlarını etkileyen faktörleri tartışma fırsatı buldular. Kendi ülkelerinin eğitim sistemini de paylaştılar. Farklı ülkelerdeki eğitim süreçleri hakkında bilgi edinme şansına sahip oldular. Tartışmalarının ana konusu eğitim, yeni yollar, yeni teknikler ve yeni fikirler oldu. Öğretme becerilerini geliştirmeleri için büyük bir şanstı. Birbirleriyle İngilizce iletişim kurmaları gerektiğinden dil becerilerini de geliştirdiler. Etkinlik boyunca hep birlikte vakit geçirerek sosyal becerilerini geliştirdiler. Etkinliklerin öğretmenlerin eğitimsel ve sosyal becerileri üzerinde büyük etkisi oldu ve olacak.
Pre-Activity: Teachers' reviews: ” What we have done so far,,,, Where we are now!!!”
Öğretmenlerin değerlendirmeleri: “Şu ana kadar neler yaptık, Şimdi neredeyiz!”
Estonya hareketliliğinden önce, proje ekiplerimiz her hareketlilikte kullanılan dijital araç(lar) hakkında yorum yapan bir röportaj hazırladılar. Bu röportajda;
· Adobe Premier'i kullanma konusundaki fikirlerini belirttiler, ve bunu artık derslerde nasıl kullandıklarını anlattılar.
· Sınıftlarda 360 derece videoları ne zaman, hangi derslerde, hangi konularda kullandıklarını,
· Sınıfta öğrencilerle birlikte ortak çalışmaya dayalı bir e-kitap nasıl kullandıklarını, anlattılar.
İzleyelim..
https://www.youtube.com/watch?v=nUZ5Jj7Xxd8
Diğer ülkelerin yorumlarını içeren videoları izlemek için lütfen web sitemizi ziyaret ediniz..
Web sitemiz: https://digital-storyteaching-21.webnode.nl/
Digital Technologies in Motivating Learning (Öğrenmeyi Motive Etmede Dijital Teknolojiler)
Estonya hareketliliğinde, tüm katılımcı öğretmenler, proje süresince gözlemlerini ve kazanımlarını aktardıkları, birbirlerine sorular yönelterek hazırladıkları bilgilendirici ve eğlenceli bir röportaj hazırladılar. 3 sene boyunca yaptıkları ziyaretlerde en çok neleri beğendiklerini, karşılaştıkları farklı kültürlerde en çok nelere şaşırdıklarını anlattılar ve bu ziyaretler sırasında ülkelerin dillerine ait öğrendikleri kelimeleri, cümleleri telaffuz etmeye çalıştılar.
Estonya'da tüm katılımcı öğretmenlerin oluşturduğu bu röportajın videosunu izlemek için linke tıklayınız. İyi Seyirler!
https://www.youtube.com/watch?v=EKblYZRbTJk